П`ятниця, 29.03.2024, 10:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради

 

   

                                                                                                                                                                        
Меню сайту
Корисні посилання

Інклюзивна освіта

Сайт "Спільнота інклюзивно-ресурсних центрів Полтавщини"

Форум для надання методичної підтримки педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання


Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 № 1/9-409 “Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019/2020 навчальному році”


У закладах освіти м. Гадяча Полтавським ОІППО ім. М.В.Остроградського вивчається досвід роботи з питань інклюзивного навчання.

Відповідно до плану роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського на 2017 рік у закладах освіти м. Гадяча вивчається досвід роботи з питань інклюзивного навчання. 26 вересня 2017 року з метою надання методичної допомоги та консультування педагогічних працівників заклади освіти міста відвідала методист з інклюзивної освіти відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського Калініченко Ірина Олександівна

До роботи з надання методичної та інформаційної допомоги долучилися в.о. начальника відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради Кузьменко Р.В., завідувач методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради Майборода С.М., завідувач міської ПМПК Шкрьоба С.В.

Працівники Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 3 та Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 4 ознайомлені з нормативно-правовою та інструктивно-методичною базою, новинками сучасного програмно-методичного забезпечення, досягненнями наукового супроводу діяльності інклюзивних класів, структурою інклюзивного освітнього середовища та іншими організаційно-методичними умовами запровадження інклюзивної освіти у практику роботи ЗНЗ.

Вчителі та асистенти вчителів навчальних закладів міста поставили ряд запитань представникові Полтавського ОІППО ім. М.В. Остроградського щодо законодавчого врегулювання умов роботи асистента вчителя, його атестації, фінансування діяльності інклюзивних класів, переліку і форм ведення документації педагогів таких класів та ін., на які отримали відповіді.

Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради висловлює подяку Полтавському ОІППО ім. М.В. Остроградського та особисто методисту з інклюзивної освіти Калініченко І.О. за надану методичну та інформаційну допомогу.


Нормативна база

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг"


Постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545 "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр"


Наказ МОН України від 21.07.2017 № 1081 "Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)"


Лист Міністерства освіти і науки України від 12.07.2017 № 1/9-385 "Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році"  (Наголошуємо, що відповідний лист МОН України від 14.06.2017 № 1/9-325 втратив чинність!)


Лист Міністерства освіти і науки України від 03.07.2017 №1/9-362 "Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в ЗНЗ для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 н. р."


Наказ методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради від 21.06.2017 № 26 "Про стан організації інклюзивного навчання та рівень навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами у 2016/2017 навчальному році"


Лист Міністерства освіти і науки України від 02.04.2015 р. №1/9-169 "Про порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах"


Наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 06.02.2015 № 104/52 "Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах"


Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2013 № 607 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами"

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України  від 28.09.2012 № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням


Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.09.12 № 1/9-675 "Щодо посадових обов’язків асистента вчителя"


Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.12 № 1/9-384 "Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"


Лист Міністерства освіти, молоді та спорту України від 02.04.2012 № 1/9-245 "Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах"


Спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України від 07.07.2004 № 569/38 "Про затвердження Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації"


Що таке інклюзивне навчання?

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивне навчання:

  • Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  • Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  • Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  • Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  • Мають індивідуальні здібності й особливості.
  • Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  • Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  • Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

  • Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
  • Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
  • Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.

Наше бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

  • Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
  • Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.
  • Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
  • Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
  • Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
  • Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
  • Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
  • Формувати команду — директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
  • Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.

Інформація за матеріалами сайту Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні

Вхід на сайт
Онлайн-реєстрація
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Програми, проекти
Корисні посилання
Оцініть наш сайт
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 398
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0